نسبت‌های سودآوری

‫۱۳‪.Mحاشیه‌ی ﺳﻮد ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ
‫۱۴‪.Mحاشیه‌ی ﺳﻮد ﻗﺒﻞ از ﻛﺴﺮ ﻣﺎﻟﻴﺎت
‫۱۵‪.Mﺑﺎزده ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ
۱۶‪.Mبازده‌ی ارزش وﻳﮋه
۱۷‪.Mحاشیه‌ی ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ
۱۸‪.Mحاشیه‌ی ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ

‫ﻓﺮوش ﺧﺎﻟﺺ/ (ﺑﻬﺎی تمام‌شده ﻛﺎﻻی ﻓﺮوش رﻓﺘﻪ- ﻓﺮوش) =۱۳‪M
ﻓﺮوش ﻛﻞ/ﺳﻮد ﻗﺒﻞ از ﻛﺴﺮ ﻣﺎﻟﻴﺎت =۱۴‪M
‫ﻛﻞ دارایی‌ها/ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ ﭘﺲ از ﻛﺴﺮ ﻣﺎﻟﻴﺎت =۱۵‪M
‫(ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪﻫﻲ- ۱) / ﻧﺮخ ﺑﺎزده سرمایه‌گذاری =۱۶‪M
‫ﻓﺮوش ﺧﺎﻟﺺ/ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ =۱۷‪M
‫ﻓﺮوش ﻛﻞ/ ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ ﭘﺲ از ﻛﺴﺮ ﻣﺎﻟﻴﺎت =۱۸‪M

نسبت‌های بازار سرمایه

‫۱۹‪.Mﻧﺴﺒﺖ ﻗﻴﻤﺖ ﺳﻬﺎم ﺑـﻪ درآﻣـﺪ ﻫـﺮ
۲۰M. ﺳﻮد ﻫﺮ ﺳﻬﻢ

‫ﻋﺎﻳﺪی ﻫﺮ ﺳﻬﻢ/ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺎزار ﺳﻬﺎم =۱۹‪M
‫ ‫ ﺗﻌﺪاد ﺳﻬﺎم ﻋﺎدی/ (ﺳﻮد ﺳﻬﺎم ﻣﻤﺘﺎز- ﺳﻮد ﺧﺎﻟﺺ) =۲۰‪M

متغیر وابسته: عملکرد مالی
معیار عملکرد مالی در این تحقیق نسبت کیو توبین است، این نسبت به شرح زیر است:
ارزش دفتری دارایی‌های شرکت/(ارزش بازار سهام شرکت +ارزش دفتری بدهی‌های شرکت)=توبین Q
شایان‌ذکر است که جهت بررسی و تحلیل فرضیه اصلی دوم، نیاز به تفکیک شرکت‌ها به دودسته موفق و عدم موفق داریم، که در این پژوهش مبنای تمایز شرکت‌های موفق و ناموفق نسبت کیو توبین، است.
بدین‌صورت که در ابتدا بر اساس رابطه بالا نسبت کیو توبین را برای شرکت‌های نمونه محاسبه کرده، و آن‌ها را بر اساس مقدار صعودی به نزولی مرتب می‌نماییم، سپس شرکت‌هایی را که در ۳۰ در صد بالای نمونه قرار دارند را به‌عنوان شرکت‌های موفق و شرکت‌هایی که در ۳۰ در صد پایین نمونه قرار دارند در دسته‌ی شرکت‌های ناموفق قرار می‌گیرند.
نرم‌افزارها
با عنایت به استفاده ازسری‌های زمانی داده‌ها و به عبارتی ۵ نمونه وابسته در گردآوری داده‌ها و لزوم به‌کارگیری تحلیل‌های تابلویی جهت انجام محاسبات و تحلیل‌های آماری از نرم‌افزار Eviews و SPSS استفاده‌شده است. پیش از آن از نرم‌افزار Excel جهت پردازش اولیه داده‌ها و آماده‌سازی آن‌ها به‌عنوان متغیرهای تحقیق بهره گرفته‌شده است. بعلاوه از نرم‌افزار ره‌آورد نوین نیز برای استفاده از اطلاعات و داده‌های بورس مورداستفاده قرارگرفته است.
فصل چهارم:
یافته‌های تحقیق
 
مقدمه‏
در فصل سوم، روش کلی تحقیق، تعریف جامعه آماری، نحوه تعیین حجم نمونه و روش نمونه‌گیری، روش‌ها و ابزار گردآوری داده‌ها و نهایتاً روش‌ها و ابزار تجزیه‌وتحلیل داده‌ها موردبحث قرار گرفت. در این فصل داده‌های موردنیازی که جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق جمع‌آوری‌شده، به‌عنوان منبعی برای تجزیه‌وتحلیل استفاده شده است. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات گردآوری‌شده از روشهای توصیفی و استقرایی آزمون فرضیه استفاده شده است. ساختار کلی فصل حاضر بر مبنای توصیف نمونه آماری، توصیف یافته‌ها، تحلیل پیش‌فرض‌ها، تحلیل روابط بین متغیرها و نهایتاً تعمیم‌یافته‌ها از نمونه تصادفی به جامعه آماری تنظیم شده است. پیش‌فرض‌های مورد ارزیابی به‌تبع تحقیقات مرتبط یا مشابه، بر مبنای استفاده از رگرسیون خطی مرکب به‌منظور تعیین رابطه بین متغیرها موردبررسی قرارگرفته‌اند.

این مطلب را هم بخوانید :  جستجوی مقالات فارسی - بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده محصولات لبنی در استان مازندران با ...

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.