ازدواج یکی از دلایل چاقی | تغذیه سالم

 دلایل چاقی

چاقی تون می تونه دلیلای زیادی داشته باشه. بعضی از این دلایل، جزو دلایل مخفی واسه چاقی تونه. این دلیلای چاقی تون رو بشناسین.

اگه فکر می کنین پرخوری و کم تحرکی، تنها دلایل زیاد شدن چربیای دورکمرتانه، در اشتباهید. و اما بعضی از دلیلای غیرعادی چاقی که مقصر اصلی هستن! این عوامل بر خلاف رژیم و دوندگی روی تردمیل باشگاه چاق تون می کنن:

محرومیت از نور آفتاب و چاق شدن

اگه فکر می کنین خوردن قرص ویتامین D واسه جبران کمبود نورآفتاب کافیه، اشتباه می کنین. تحقیقات نشون داده بودن در برابر نور آفتاب می تونه به کاهش وزن کمک کنه. دست کم ۲۰ دقیقه در روز، زیر آفتاب باشین تا به بدن تون واسه چربی سوزی کمک کنین. البته به چند حرکت ورزشی و جنب و جوش بدنی هم نیاز دارین.

افزایش باکتری روده

باکتری موجود در روده و معده شما، کارای زیادی واسه حفظ سلامتی تون انجام میده. اما باکتری زیادی می تونه مضر باشه چون مواد مغذی بیشتری از غذاهای مصرفی شما رو تلف کرده و باعث چاقی تون می شه. واسه سلامت روده و معده تون، بیشتر غذاهای سلام و خالص بخورین و آب فراوون بخورین.

بطریا و کیسه های پلاستکی مواد غذایی

ساندویچایی که در کیسه های پلاستیکی پیچیده شدن و آب پرتقالی که در بطری پلاستیکیه، شما رو چاق می کنه. بیسفنول A که در بیشتر پوششا و ظروف پلاستیکی پیدا می شه، می تونه جذب مواد غذایی شده و مانند هورمون استروژن بکنه و با ایجاد مشکل در کارکرد بدن واسه تنظیم چربی، چاق تون کنه.

عفونت گوش

سوابق تکراری عفونت گوش میانی، می تونه به اعصاب مغز که مسئول چشایی و سیری هستن آسیب زده و موجب پُرخوری در آینده شن. اگه کودک تون عفونت گوش داره، واسه گرفتن پیشنهاد مناسب در مورد تغذیه و مواد غذایی با یه متخصص تغذیه مشورت کنین.

تا دیر وقت کار کردن یکی از عوامل چاقی تونه

پژوهشا نشون میده کسائی که شب کار هستن یا تا دیروقت کار می کنن، نسبت به اونایی که بین کار و زندگی، تعادل برقرار کردن، کالری کمتری می سوزونن. اگه نمی تونین زمان کارتون رو تغییر بدین، صبحا وقتی رو واسه جنب و جوش و عرق ریختن اختصاص بدین.

حذف وعده های غذایی

کمبود تغذیه، بدن تون رو مجبور به به کار گیری ذخیره چربی و تبدیل اون به گلوکز می کنه. اما وقتی که باید این کار رو متوقف کنه ولی ادامه میده، تموم قندهای اضافی به عنوان چربی ذخیره می شن. پس وعده های غذایی تون رو به موقع بخورین؛ و اگه نمی خواین وعده ای رو کامل بخورین، سراغ میوه برید مثلا یه سیب بخورین.

تهویه مطبوع

موندن در اتاقی که مجهز به سیستم تهویه مطبوعه واسه ساعات طولانی، یعنی بدن تون کمتر فعالیت کرده و کالری کمتری واسه حفظ دمای بدن می سوزونه. سبک زندگی یه جا نشینی، علامت خوبی واسه سلامتی نیس، پس قبل از اون که در اینجور فضایی بشینین، جنب و جوش کرده و عرق کنین.

ازدواج

تحقیقات نشون داده هم زنا و هم مردها بعد از ازدواج، ۲ کیلو اضافه می کنن. پس واسه شرکت در کلاس یوگا یا زومبا آماده شید تا متناسب بمونین.

گوشیای هوشمند

تعجبی نداره، تحقیقات تائید کردن که استفاده زیاد از گوشیای هوشمند می تونه شما رو چاق و دپرس کنه چون زمان کمی واسه ورزش و جنب و جوش تون باقی میذاره، شاید هم هیچ وقتی نذاره!

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *